5 voordelen van een CRM-systeem.

Redenen waarom een CRM-systeem de sales van kleine ondernemers verhoogt

5 voordelen van een CRM-systeem.

Vaak wordt gedacht dat een CRM-systeem alleen toegevoegde waarde heeft voor grote ondernemers, maar niets is minder waar. Het opbouwen en onderhouden van klantrelaties is voor iedere ondernemer belangrijk. Als kleine ondernemer is het zeker de moeite waard om te werken met een CRM. Door de verschillende onderdelen die CRM software biedt, is het mogelijk om meer sales te behalen. Op welke manier je meer verkopen behaalt door het gebruik van CRM lees je in dit blog.

1. Alle klantgegevens op één centrale plaats

Als ondernemer heb je verschillende klanten en van alle klanten moeten de gegevens worden bijgehouden. CRM software maakt het gemakkelijker om klantgegevens bij te houden want alle gegevens staan in één overzicht. Het invoeren van de gegevens van nieuwe klanten en wijzigen van gegevens van bestaande klanten is gemakkelijk te doen. Het klantenbestand is voor iedereen in de organisatie altijd en overal toegankelijk. Dit maakt het makkelijker om klanten te benaderen.

2. Verkoopstrategie afgestemd op de klant

In het systeem worden niet alleen de contactgegevens van de klanten opgeslagen, ook de verkoopgeschiedenis van klanten wordt bijgehouden. Het bijhouden van de verkopen zorgt ervoor dat je makkelijk inzicht hebt in de interesses van klanten. Dit maakt het makkelijker om klanten een passende en persoonlijke aanbiedingen te doen. Je bindt bestaande klanten aan het bedrijf en door klanten persoonlijke aanbiedingen te doen vergroot je de kans om meer te verkopen.

3. Bijhouden van contactmomenten

Ondernemers hebben veel verschillende taken en contactmomenten. Het systeem houdt alle contactmomenten van de klant bij. Zo is het duidelijk op welk moment er contact met een klant geweest is. Of dat nou telefonisch contact, een afspraak of een mail was. Alles kan in het systeem worden ingevoerd. Daarnaast is het mogelijk om in CRM programma’s bij te houden wat er met de klant is gecommuniceerd. Als een collega contact heeft gehad met een klant is het voor iedereen binnen de organisatie inzichtelijk waar ze het over hebben gehad. Klanten kunnen altijd te woord worden gestaan en dat draagt bij aan een positieve ervaring.

4. Inplannen van taken en afspraken

Naast het bijhouden van contactmomenten is het ook mogelijk om afspraken en taken bij te houden. Zet afspraken en taken in het systeem, koppel de afspraak aan de klant en het systeem houdt de afspraak bij. Het systeem verstuurt indien gewenst een herinnering. Je komt hierdoor gemaakte afspraken altijd na en dit zorgt voor tevreden klanten.

5. Offertes en facturen opstellen en versturen

De meeste CRM-systemen bieden de mogelijkheid om offertes en facturen op te stellen. Wanneer de offerte of factuur is opgesteld, verstuur je deze direct vanuit het systeem. Al deze verschillende stappen van het verkoopproces staan in het systeem. Van eerste contactmoment tot het versturen en betalen van facturen. Het online opstellen van offertes en facturen bespaart je tijd en geld. Je hoeft geen verzendkosten te betalen en werkt in een systeem. Zo houd je extra tijd over voor klanten.

Ben je geïnteresseerd geraakt in CRM software voor je bedrijf? Bekijk hier alle verschillende crm software en vergelijk welk crm systeem het beste bij je bedrijf past.

Appwiki is een adviesbureau uit Nederland. Trefwoorden van Appwiki uit Groningen : software kiezen, software kopen, bedrijfssoftware kopen, bedrijfssoftware vergelijken, onafhankelijke vergelijker bedrijfssoftware, boekhoudsoftware, vergelijking van software, software vergelijkingssite, facturatiesoftware, urenregistratiesoftware, webshop software, relatiebeheersoftware,.

bron : Appwiki

Geplaatst op donderdag 6 juli 2017.