Beschrijving van aflevering
Tom Scholz is 23 en weet sinds twee jaar dat hij ultrahoogbegaafd is (IQ 145+). De basisschool was geen heel groot obstakel maar op het VO kwam hij erachter dat hij niet wist hoe hij moest leren. Hij heeft uiteindelijk zijn MAVO diploma gehaald maar daarna lukte het niet meer.
Bij Spirare kwam hij erachter dat hij hoogbegaafd is en heeft langzaam maar zeker ontrafelt wat zijn hoogbegaafdheid betekend, en wat hem anders maakt dan mensen met een gemiddeld IQ. Niet beter maar anders. Hij is voor zichzelf gaan bedenken hoe een ideale school voor hoogbegaafde kinderen eruit zou moeten zien. Veel licht, planten en natuurlijk een andere aansluiting bij het leerproces. Maar wel samen met leeftijdsgenoten want die heb je nodig, ook als je hoogbegaafd bent. Doordat hij nu weet hoe zijn brein werkt kan hij weer werken aan zijn toekomst. Hij kan nu de voordelen zien van zijn snelle denkproces en wil die graag gaan inzetten op de werkvloer. Hij is dan ook druk aan het solliciteren en staat vrolijk in het leven.
Beeldig Brein is een coaching uit Nederland. Trefwoorden van Beeldig Brein uit Zelhem : Huiswerkbegeleiding, rekenbegeleiding, beelddenkers, beelddenken, bijscholing, hulp bij huiswerk, opleiding beelddenken, leermogelijkheid kind onderzoeken, niet passend onderwijs, beelddenken op school, hoe moet ik leren, beelddenk kenmerken, passend onderwijs voor iedereen, kernopleiding beelddenken, webinar beelddenken, mini cursus beelddenken, vastlopen op school,.
bron : Beeldig Brein
Geplaatst op vrijdag 10 maart 2023.